Handelsbetingelser

Dine varer kan udleveres på flere måder
– Afhentning ved vores lager er muligt indenfor vores normale åbningstider (Disse fremgår af fanen ‘Åbningstider’ nederst på siden)
– Standardlevering, du bliver kontakt hvor din leverings dato og tidsrum ville være planlagt, du skal blot bekræfte eller afkræfte. Skulle det ske at det passer dårligt, og du afkræfter, så ville din levering blive rykket og du vil blive kontaktet på ny
– Tidsbestemt levering, ved bestillingen kan du vælge om du ønsker en tidsbestemt levering
– Mindre varer sendes med GLS som pakkepost og leveres til den nærmeste pakkeshop

Hvad indebærer en Standard levering?
Standard Leveringen er til kantsten, men ønskes der hjælp til ind- og opbæring kan dette tilkøbes ved kassen – Er du det mindste i tvivl bedes du kontakte kundeservice

Hvornår leveres varerne?
Når dine varer står klar på vores lager, vil vores fragtmand kontakte jer for at aftale leveringstidspunkt. Leveringstid afhænger af varen, leveringstiden kan ses på produktet. Leveringstiderne er delt i 2, på nogle varer er tiden 2-8 hverdage. Og på andre vare er det 4-8 uger.

2-Mands levering
Det er muligt at tilkøbe hjælp til 2-mands indbæring, mod merbetaling, dette kan tilkøbes ved kassen.

Kontroller dine møbler
VIGTIGT: Gennemgå ALTID emballagen med chaufføren. Skader vil IKKE blive dækket, hvis der ikke er noteret forbehold eller bemærkninger ved modtagelse

Når du har modtaget dine nye møbler, er det vigtigt at du i forbindelse med modtagelse kigger emballagen efter for skader, før emballagen brydes. Er der mærker eller brud på emballagen, skal du først tage billeder af dem og efterfølgende forsigtigt åbne emballagen det pågældende sted, så det er muligt at se om møblerne har taget skade. Er møblerne beskadiget bør skaderne dokumenteres før møblerne sendes retur. Er skaderne ikke dokumenteret, har vi ikke mulighed for at vide hvornår de givne skader er sket. Alt dokumentation skal sendes til kundeservice hurtigst muligt efter modtagelsen.

Tilgængelighed ved levering
For at sikre en hurtig og gnidningsfri ind- og opbæring af dine nye møbler, forventes det at adgangsforholdene på leveringstidspunktet er ryddet. Vurderes det af fragtmanden ikke tilgængeligt, vil varerne blive leveret til hoveddøren eller efter samtale med Møbel Kompagniet returneret.

Forgæves levering
Er du ikke på adressen i det aftalte leveringstidspunkt, vil fragtmanden tage møblerne med retur og en ny leverings vil blive koordineret. En forgæves levering koster 300,- som tilbageholdes af betalingen hvis ordren i stedet ønskes annulleret, i stedet for genleveret

Pakkelevering
Små boligartikler, diverse stole, sofaborde, mm. leveres oftest som udgangspunkt til nærmeste pakkeshop. Ønskes der privat omdeling skal det noteres i ordre bemærkning, når ordren afgives

Bortskaffelse
Vores fragtmand kan også bortskaffe dine gamle møbler (Kun svarende til den leverede). Dette tilvælges ved bestilling. Vær opmærksom på at bortskaffelse kun kan tilkøbes med hjælp til – eller fuld indbæring.

Vær opmærksom på at bortskaffelsen betinger at møblerne er demonteret, så de kan læsse i chaufføren bil og fjernes uden problemer. Hvis du er i tvivl om hvor meget demontering er nødvendig, kan du kontakte os her på chatten eller hovednummeret nederst på siden

Montering
Er der ønske om montage af dit møbel, kan det tilkøbes ved betaling. Der er kun tale om en lettere montering, det betyder at møbler som skabe, vitriner, kommoder, skænke (generelt møbler der tager lang tid om at samle), ikke er muligt at få monteret.

Moebelkompagniet.dk kan desværre ikke leverer til ikke-brofaste øer, dog kan levering til nærmeste færgehavn arrangeres.

Emballage
Det er vigtigt at du gemmer emballagen til du ved at dine varer er funktionelle i fuld udstrækning. Hvis emballagen bortskaffes i forbindelse med en eventuel reklamations sag, betragtes dette som en accept på varens stand og vi kan derfor ikke behandle ordren/varen som en reklamation (Uden emballagen har vi ingen mulighed for at vurderer om skaden er sket i din/kundens varetægt, under fragten eller et helt 3. sted)

Ønske om udsat levering
Efter ønske kan vi godt tilbyde at foretage en udsat levering af dine møbler, så vi har dem stående indtil du ønsker dem leveret. Vi trækker dog pengene, når varerne står klar på vores lager eller hos vores distributør.

Skader på indbo

Hvis der opstår skader på indbo ifb. levering, skal det nævnes for chaufføren og herefter dokumenteres med billeder. Hvis det skulle ske at i først bemærker skader efter at chaufføren har forladt adresse, skal det dokumenteres grundigt med billeder og beskrivelse som skal sendes til [email protected] Skader på indbo, som ikke er adviseret med chaufføren, skal være viderebragt til Møbelkompagniet inden for 24 timer – Hvis ikke dette overholdes, kan Møbelkompagniet ikke holdes ansvarlig for eventuelle skader

Først på det tidspunkt hvor de bestilte varer er kommet i købers besiddelse, overgår risikoen for at de bestilte varer går til grunde eller beskadiges på grund af hændelige forhold til køber.

Ansvarsfraskrivelse
Sælger er ikke erstatningsansvarlig for direkte eller indirekte tab, som følge af at de bestilte varer kommer for sent frem til køber, eller de bestilte varer lider af mangler, når forsinkelsen eller manglerne skyldes købers handling eller undladelse eller forhold som ligger uden for Møbel Kompagniet ApS kontrol, fx krig, oprør, uroligheder, brand, indgreb fra staten, beslaglæggelse, valutarestriktioner, arbejdskonflikter af enhver art, herunder strejke og lockout, eller lignende.

Moebelkompagniet.dk forbeholder sig retten til at ændre og opdatere de regler og betingelser, der gælder for denne website. Det er derfor vigtigt, at du løbende holder dig orienteret om der er sket ændringer.

Garanti
Møbel Kompagniet ApS afgiver ikke selvstændig garanti på ordre.

Reklamationsret
Møbel Kompagniet ApS yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Mange møbler har monteret et transportstof i bunden af eksempelvis sofaer, polstrede stole og bænke, senge, mm., et eventuelt brud på dette anses ikke som en reklamation og er derfor ikke omfattet af reklamationsretten. Mange møbler sælges helt uden dette meget tynde stof i bunden

På Moebelkompagniet.dk oplyses varens væsentlige egenskaber, for yderligere oplysninger eller spørgsmål til eksisterende oplysninger kan vi kontaktes via telefon +45 93 95 91 51 eller mail [email protected]

Alle vores viste priser på hjemmesiden er inkl. dansk moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser. Prisen på bestillingstidspunktet, er den gældende pris for købet. I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare et andet sted.

Det er ikke muligt at kombinerer tilbud eller rabatter

Prisfejl
Hvis en pris er åbenlyst forkert og det kan vurderes at du har handlet i ond tro, er vi ikke forpligtet til at leverer det pågældende produkt til den forkerte pris. 

På https://moebelkompagniet.dk/ kan du kun bestille varer via vores webshop. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os. Det er ikke muligt at se tidligere ordrer ved login på webshoppen.

Når du har afgivet en bestilling, vil du modtage en online bekræftelse. Skulle du ikke modtage denne bekræftelse indenfor 1 time, bør du kontakte os

Når du handler med Moebelkompagniet.dk indgås aftaler på dansk. Hvis du ønsker at modtage en ny kopi af din ordrebekræftelse bedes du venligst sende os en mail på [email protected]

Moebelkompagniet.dk forbeholder sig retten til at ændre og opdatere de regler og betingelser, der gælder for denne website. Det er derfor vigtigt, at du løbende holder dig orienteret om der er sket ændringer.

Som forbruger har du 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os online (Køb i showroomet, hvor produktet er set og prøvet er ikke omfattet af fortrydelsesretten)

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Hvis du ønsker at returnerer varer købt hos Møbelkompagniet.dk skal du sende en mail til [email protected] indeholdende ordrenummer, samt hvilke varer du ønsker returneret

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Du kan forvente 5-7 hverdage før pengene er retur på din konto, fra dagen hvor vi modtaget retur godset. Hvis du returnere en vare der har skader, skal disse kommunikeres til vores kundeservice før returforsendelse, hvis dette ikke er gjort og varen kommer retur med skader, afvises returneringen

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 10 dage til at indleverer varen eller lade os hente den

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: store vare som sofaer, senge, spiseborde, skriveborde, lænestole, skænke og skabe.

Udgifterne til returnering fremgår længere ned. Alternativ kan man selv ind leverer varerne på Industrivej Syd 3, 7400 Herning

Ingen fortrydelsesret
Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg. Ligeså tilkøbte serviceydelser, såsom indbæring, montering, bortskaffelse, mm. er ikke omfattet af fortrydelsesretten

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Afhentning eller indlevering
Du kan selv indleverer på adressen Industrivej syd 3, 7400 Herning.

Vi kan også hente varen hos dig til følgende faste priser (Når vi henter hos dig, sørger vi for at varen bliver emballeret korrekt, hvorfor det er vores ansvar at varen kommer retur intakt. Chaufføren vil gennemgå varen før denne emballeres)
– Sofa, seng, spisebord og andre store møbler ved kantsten 490,-
– Sofabord, spisebord stole og andre små møbler ved kantsten 190,-

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Fortrydelsesret i erhvervskøb
Der ydes ikke fortrydelsesret ved B2B handel.

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, efternavn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Møbel Kompagniet ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder derudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på https://moebelkompagniet.dk/ er Daniel Gerfort.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er nøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: [email protected]

Vi videresælger ikke personlige oplysninger og videregiver ikke dine personlige oplysninger til andre. Disse registreres kun i vores kundekartotek. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger, såfremt dette ønskes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcist hvilke oplysninger der indsamles, og hvorfor. Direktøren og de ansatte for Møbel Kompagniet, har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Som registreret hos Moebelkompagniet.dk, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven, og henvendelse i forbindelse hermed, rettes til Moebelkompagniet.dk via mail [email protected] eller telefon +45 93 95 91 51.

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte [email protected] . Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Du skal være fyldt 18 år for at handle hos os. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra en forælder eller værge.

Ved betaling med elektronisk betalingskort trækkes beløbet først, når varerne er afsendt. Der betales via en sikker og krypteret SSL-forbindelse (Secure Socket Layer). Dette betyder at dine kortoplysninger ikke kan læses af udenforstående. Når du handler med et betalingskort, forbeholder vi os retten til at kontrollere, om de personlige oplysninger der er opgivet, er sande. Vi kan til enhver tid nedskrive det betalte beløb – hvis f.eks. et produkt er udsolgt, eller ikke ønskes alligevel. Men af sikkerhedsmæssige årsager kan vi ALDRIG forhøje det godkendte beløb.

Vi tilbyder flere mulige betalingsmetoder. Den mest sikre, og den betalingsform vi anbefaler alle kunder, er at betale med et betalingskort. Vi accepterer følgende korttyper: Visa/Dankort, Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Debit, Maestro

Når du tegner et abonnement/betaler via kreditaftale, skal du indtaste fødselsdato, så vi sikrer, at du er over 18 år. Alt dette er kun muligt ved godkendelse af Moebelkompagniet.dk. Er du under 18 år, skal aftalen indgås af en forælder eller værge.En aftale kan altid let annulleres af en forælder eller værge, hvis det skulle vise sig, at den er blevet indgået af et barn eller en person under 18 år.

Betaling via Resurs Bank
Fortryder du en aftale og har du valgt Resurs Bank som finansiering, bortfalder denne aftale ligeledes

På Moebelkompagniet.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer. Hvordan dette gøres, afhænger af din browser.

Vi bruger en logstatistik på Moebelkompagniet.dk. Dette er et statistik-system, der opsamler information, som kan give et statistisk billede af hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra, og hvor på websitet det forlades mv. Logstatistikken anvendes kun med det formål at optimere Moebelkompagniet.dk

Som medlem på PriceRunner sikres dit køb op til 50.000 kroner, hvis et problem skulle opstå i forbindelse med dit køb. Købsgarantien koster intet for dig som forbruger og gælder for alle køb, når du handler hos os.

Du kan stadig få dit køb sikret gennem Købsgarantien, selvom du ikke allerede er medlem på PriceRunner og har besøgt os via dem – du skal blot registrere dit køb inden for en time. At blive medlem hos PriceRunner er gratis og tager kun et par minutter! Registrer dig for at få PriceRunner Købsgaranti

For at Købsgarantien skal gælde er det nødvendigt, at bestillingen er adresseret til dig som privatperson. Du har ret til erstatning, hvis noget går galt i forbindelse med dit køb såsom at varen er ødelagt, en vare mangler ved levering, varen er forkert eller fejlbehæftet eller leveringen udebliver.

PriceRunner Købsgaranti erstatter dig som kunde for både anskaffelses- og fragtomkostninger og den direkte økonomiske skade, du har lidt. For værditab, udeblevne indtægter eller andre direkte eller indirekte omkostninger gives ingen erstatning.

Besøg PriceRunner for at se en liste med ikke-omfattede kategorier samt de endelige brugervilkår for Købsgarantien.

Handelsbetingelserne er senest opdateret 17/11-2019 af Christian Waage Petersen

Hjemmesiden www.moebelkompagniet.dk drives af firmaet

Møbel Kompagniet ApS
DK-CVR 37565016
[email protected]
+45 93 95 91 51

Industrivej Syd 3
7400 Herning
Denmark

Links

PBS – Pengeinstitutternes Betalings Service www.pbs.dk
FDIH / Forbrugerrådet www.fdih.dk
Forbrugerstyrelsen www.forbruger.dk
Forbrugerrådet www.forbrugerraadet.dk
Forbrugerinformation www.forbruger.dk