Januarudsalget er skudt igang · spar op til 60% hele januar

 

Handelsbetingelser

Fragt og levering

 

Dine varer kan udleveres på flere måder

– Levering med fragtmand: Du modtager en SMS fra os senest dagen før vi kan levere til dig – Skulle det ske at det passer dårligt, og du afkræfter så vil du blive kontaktet på ny.

– Udskudt levering: Hvis du først ønsker din vare leveret senere, så kontakt da kundeservice og aftal nærmere med dem. Vi trækker dog pengene, når varerne står klar på vores lager eller hos vores distributør.

– Pakker op til 30 kg kan oftest sendes med GLS. Alt over 30 kg. bliver leveret med fragtmand.

– Nogle ordrer kan afhentes ved vores lager i Herning i tidsrummet 9-17 i alle hverdage. Det er ikke alle varer, som vi lagerfører selv, så ring gerne til os i forvejen, hvis du gerne vil afhente din ordre hos os. Husk at den først kan afhentes når du modtager en faktura fra os.

 

Hvad indebærer en Standard levering?

Standardleveringen med fragtmand er som udgangspunkt til kantstenen, men ønskes der hjælp til ind- og opbæring kan dette tilkøbes ved kassen. Ved kassen kan GLS pakkeshop vælges, hvor din vare bliver leveret til nærmeste pakkeshop eller GLS privat levering.

 

Leveringstid

Du kan se en forventet leveringstid på alle vores varer. Leveringstiden er afhængig af om varen er på lager, enten ved os selv eller vores leverandør. I så fald er leveringstiden 2-12 hverdage for vare på fjernlager og 2-5 hverdage når varen er på vores lager. Nogle varer skal dog først produceres hos producenten, i så fald vil leveringstiden være længere, typisk 4-10 uger. Du får en SMS med tidspunkter og datoer senest dagen før vi kan levere. Her skal du bekræfte hvilket leveringstidspunkt der passer dig bedst. Senest dagen før levering vil du blive oplyst om et cirka tidsestimat.

 

Tilkøbsydelser

1-mandslevering og indbæring

Har du brug for hjælp til ind- og opbæring, er det muligt at tilkøbe hjælp til dette ved bestilling. Prisen er:

1-mandsindbæring 499,-

 

Bortskaffelse

Vores fragtmand kan også bortskaffe dine gamle møbler (Kun svarende til den leverede). Dette kan tilvælges ved bestilling. Vær opmærksom på at bortskaffelse kun kan tilkøbes med indbæring.

Bortskaffelsen betinger at møblerne er demonteret, så de kan læsses i chaufførens bil og fjernes uden problemer. Hvis du er i tvivl om, hvor meget demontering er nødvendig, kan du kontakte os her på chatten eller hovednummeret nederst på siden. Hvis ikke møblerne er demonteret ved afhentning, kan chaufføren afvise bortskaffelsen uden kreditering af ydelsen til dig som kunde.

Montering

Ønsker du at få monteret dit møbel, kan det tilkøbes ved betaling. Der er kun tale om en lettere montering, det betyder at møbler som skabe, vitriner, kommoder, skænke (generelt møbler der tager lang tid om at samle), ikke er muligt at få monteret. Prisen er 499,-

 

Kontroller dine møbler

VIGTIGT: Gennemgå ALTID emballagen med chaufføren. Skader vil IKKE blive dækket, hvis der ikke er noteret forbehold eller bemærkninger ved modtagelse

Når du har modtaget dine nye møbler, er det vigtigt at du i forbindelse med modtagelse kigger emballagen efter for skader, før emballagen brydes. Er der mærker eller brud på emballagen, skal du først tage billeder af dem og efterfølgende forsigtigt åbne emballagen det pågældende sted, så det er muligt at se om møblerne har taget skade. Er møblerne beskadiget, skal der tages billeder og de skal sendes til Møbel Kompagniet. Er skaderne ikke dokumenteret, har vi ikke mulighed for at vide hvornår de givne skader er sket. Alt dokumentation sendes til vores kundeservice gennem denne reklamationsformular senest 48 timer efter modtagelse.

 

Tilgængelighed ved levering


For at sikre en hurtig og gnidningsfri ind- og opbæring af dine nye møbler, forventes det, at der er ryddet på adgangsforholdene ved levering, så fragtmanden kan komme til. Vurderer fragtmanden, at det ikke er tilgængeligt, vil varerne blive leveret til hoveddøren eller, efter samtale med Møbel Kompagniet, returneret.

 

 

Forgæves levering


Er du ikke på adressen i det aftalte leveringstidspunkt og der ikke er blevet givet en fuldmagt til at må stille møblerne, vil fragtmanden tage møblerne med retur og en ny leveringsdato og tidspunkt vil blive koordineret. En forgæves levering koster 300 DKK, som tilbageholdes af betalingen hvis ordren ønskes annulleret i stedet for genleveret. Hvis du vælger at få sendt din ordre med GLS, men enten nægter at afhente eller glemmer at afhente varen, så vil der blive opkrævet et gebyr på 69 kroner pr. pakke.

 

 

Annulleret ordre

Du kan til enhver tid før levering få din ordre annulleret og betaling ophævet, med undtagelse af hvis din ordre allerede er sendt til forsendelse og booking af vores transportører. I sådanne tilfælde vil det blive håndteret som en almindelige retursag (Se afsnittet med retur- og fortrydelsesret for takster). Det skyldes, at fragtmanden har påbegyndt arbejde ift. at booke dig ind på deres ruter rundt i landet.

 

 

Emballage


Vi anbefaler at du gemmer den originale emballage til du ved, om du vil beholde varen eller en eventuel reklamationssag er afsluttet. I tilfælde af at emballagen er smidt væk vil det være på eget ansvar at få pakket varen forsvarligt ind til returfragt. Forvent at en varen med brugsspor eller skader, både store og små vil have en værdiforringelse i størrelsesordenen 50%.

 

 

Ønske om udsat levering


Efter ønske kan vi godt tilbyde at foretage en udsat levering af dine møbler, så vi har dem stående indtil du ønsker dem leveret. Vi trækker dog pengene, når varerne står klar på vores lager eller hos vores distributør.

 

 

Skader på indbo

 

Hvis der opstår skader på indbo ifb. levering, skal det nævnes for chaufføren og herefter dokumenteres med billeder. Hvis det skulle ske at i først bemærker skader efter at chaufføren har forladt adresse, skal det dokumenteres grundigt med billeder og beskrivelse som skal sendes til os via kontaktformularen. Skader på indbo, som ikke er adviseret med chaufføren, skal være viderebragt til Møbelkompagniet inden for 24 timer – Hvis ikke dette overholdes, kan Møbelkompagniet ikke holdes ansvarlig for eventuelle skader.

 

Møbelkompagniet kan ikke stilles til ansvar for evt. rengøring af gulvbelægning/tæpper ved mangelfuld eller manglende afdækning.

 

Levering til ikke-brofaste øer

 

Moebelkompagniet.dk kan desværre ikke levere til ikke-brofaste øer, dog kan vi levere til nærmeste færgehavn.

 

Levering til udlandet

Vi kan desværre ikke levere til udlandet, men du kan arrangere fragt til den nærmeste danske fragtcentral, hvorfra du selv har ansvaret for videre transport.

 

Risikoen for hændelig undergang eller forringelse

Først på det tidspunkt hvor de bestilte varer er kommet i købers besiddelse, overgår risikoen for at de bestilte varer går til grunde eller beskadiges på grund af hændelige forhold til køber.

Ansvarsfraskrivelse, reklamationsret og garanti

 

Ansvarsfraskrivelse


Sælger er ikke erstatningsansvarlig for direkte eller indirekte tab, som følge af at de bestilte varer kommer for sent frem til køber, eller de bestilte varer lider af mangler, når forsinkelsen eller manglerne skyldes købers handling eller undladelse, eller forhold som ligger uden for Møbel Kompagniet ApS kontrol, fx krig, oprør, uroligheder, brand, indgreb fra staten, beslaglæggelse, valutarestriktioner, arbejdskonflikter af enhver art, herunder strejke og lockout, eller lignende.

 

Moebelkompagniet.dk forbeholder sig retten til at ændre og opdatere de regler og betingelser, der gælder for dette website. Det er derfor vigtigt, at du løbende holder dig orienteret om der er sket ændringer.

 

Garanti


Møbel Kompagniet ApS afgiver ikke selvstændig garanti på ordre.

 

 

Reklamationsret


Møbel Kompagniet ApS yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen.

Der skal billedmateriale og eller video til alle reklamationer, som viser skaden. Hvis andet behøves vil medarbejderen gøre opmærksom på dette.

Reklamationer vil som oftest blive løst ved enten et afslag i prisen eller udbedring af fejlen. Da nogle vare er produktionsvare vil der typisk være 4-10 ugers leveringstid på nye dele, men vi forsøger altid at løse dem hurtigst muligt.

 

Transportskade / skade ved modtagelse af varer

Skulle du mod al forventning modtage en vare med fejl og eller skader ved modtagelse - så er det vigtigt at du kontakter vores kundeservice inden for 48 timer - Ellers antages det som en accept af varens stand ved modtagelsen.

Mange møbler har monteret et transportstof i bunden af eksempelvis sofaer, polstrede stole og bænke, senge, mm. Et eventuelt brud på dette anses ikke som en reklamation og er derfor ikke omfattet af reklamationsretten. Mange møbler sælges helt uden dette meget tynde stof i bunden.

Det er ikke muligt at reklamere over et B2B køb.

Produktinformation

Hos Møbelkompagniet gør vi vores bedste for at oplyse dig bedst muligt om vores varer og deres væsentlige egenskaber. Skulle du alligevel have spørgsmål til produkterne, så kontakt vores kundeservice på tlf. 78 72 44 44 eller gennem vores kontaktformular

Priser

Alle vores viste priser på hjemmesiden er inkl. dansk moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser. Prisen på bestillingstidspunktet er den gældende pris for købet.

Hos os kan du betale med Dankort, VISA, Mastercard og MobilePay. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. Derudover er det muligt at lave delbetaling med enten Resursbank eller Viabill.

Det er ikke muligt at kombinere tilbud eller rabatter

 

Betaling via Resurs Bank

Du kan betale på afbetaling gennem Resurs Bank. Du kan dele betalingen over 10, 20 eller 30 måneder.

Fortryder du en aftale og har du valgt Resurs Bank som finansiering, bortfalder denne aftale ligeledes.

 

Prisfejl

Hvis en pris er åbenlyst forkert og det kan vurderes at du har handlet i ond tro, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

 

Bestilling

På moebelkompagniet.dk kan du kun bestille varer via vores webshop. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os. Det er desværre ikke muligt at se tidligere ordrer ved login på webshoppen.

Når du har afgivet en bestilling, vil du modtage en online bekræftelse pr. mail. Skulle du ikke modtage denne bekræftelse indenfor 1 time, bør du kontakte os, enten på tlf. eller mail.

Når du handler med Moebelkompagniet.dk indgås aftaler på dansk. Hvis du ønsker at modtage en ny kopi af din ordrebekræftelse bedes du venligst skrive til os via Mail

Forbehold for ændringer

Moebelkompagniet.dk forbeholder sig retten til at ændre og opdatere de regler og betingelser, der gælder for denne website. Det er derfor vigtigt, at du løbende holder dig orienteret om der er sket ændringer.

Fortrydelsesret

Som køber har du 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fristen for fortrydelsesret udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Hvis du ønsker at returnere varer købt hos Møbelkompagniet.dk skal vi kontaktes via kontaktformularen indeholdende ordrenummer, samt hvilke varer du ønsker returneret.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Du kan forvente 5-7 hverdage før pengene er retur på din konto, fra dagen hvor vi modtaget retur godset. Hvis du returnerer en vare, der har skader, skal disse kommunikeres til vores kundeservice før returforsendelse. Hvis dette ikke er gjort og varen kommer retur med skader, afvises returneringen.

Fortrydelsesretten betinger at varerne, du returnerer kommer retur i fejlfri og ubrugt stand. Det vil sige du gerne må åbne og afprøve dine varer, men ikke tage dem brug. En eventuel værdiforringelse vil blive trukket fra ved tilbageførsel af pengene.

 

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

 

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne eller fragt tilkøb retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Returnering


Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 10 dage til at indlevere varen eller lade os hente den. Varen skal returneres i forsvarlig emballage.

 

Udgifterne til returnering fremgår længere ned. Alternativ kan man selv ind leverer varerne på Langvadbjergvej 5A, 7400 Herning. Kontakt os i så fald i forvejen, så vi kan aftale afleveringstidspunkt.

 

Ingen fortrydelsesret


Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg er ikke omfattet af fortrydelsesretten. Tilkøbte serviceydelser, såsom indbæring, montering, bortskaffelse, mm. er heller ikke omfattet af fortrydelsesretten.

B2B køb kan ej heller fortrydes.

 

Varens stand, når du sender den retur


Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

 

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Eksempelvis har en brugt sofa med hår eller lignende ikke en handelsmæssig værdi for os, da den vil betragtes som brugt.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet


Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

 

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet.

 

Afhentning eller indlevering


Du kan selv indlevere på adressen Langvadbjergvej 5A, 7400 Herning.

 

Vi kan også hente varen hos dig til følgende faste priser

– Sofa, seng og andre store møbler ved kantsten 490,-

– Sofabord, spisebord stole og andre små møbler ved kantsten 190,-

Hvis det ønskes at vi henter varerne retur inde fra huset eller en lejlighed kan følgende tilkøbes for et merbeløb (Tilsvarende ved levering).

– Hjælp til ned-/udbæring (1 mand) 499,-

– Demontering af møblet (Ingen reoler, skænke, skabe el. lign.) 499,-

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Det er vigtigt at bemærke: Hvis der er tilkøbt ekstra services som hjælp til indbæring eller montering, vil disse IKKE være gældende ved returnering, da dette er en enkeltstående service som er tilkøbt ifb. levering og igen skal tilkøbes ifb. returnering. Retur omkostningen er den reelle omkostning som Møbelkompagniet.dk har ved returneringen.

 

Emballage ved returnering


Som kunde er du selv ansvarlig for, at varen er emballeret og står klar til transportfirmaets chauffør, når vedkommende kommer for at hente varen/varerne. Varen skal så vidt muligt være emballeret som ved modtagelse for at undgå fragtskader – I særdeleshed hjørner og kanter er udsat ift. potentielle skader. Hvis du er i tvivl om hvor meget emballage, der er nødvendig, er du velkommen til at kontakte kundeservice.

Hvis ikke varen er emballeret tilstrækkeligt, vil chaufføren dokumentere dette og kan vælge at afvise returneringen. I så fald vil der skulle bestilles en ny afhentning under samme betingelser som en forgæves levering.

 

Fortrydelsesret i erhvervskøb


Der ydes ikke fortrydelsesret ved B2B handel.

 

Persondatapolitik

1. INDLEDNING OG DATAANSVARLIG


I det følgende redegøres for, hvordan vi behandler dine personlige oplysninger, når du tilgår og anvender vores online-tjenester tilknyttet www.moebelkompagniet.dk


"Møbelkompagniet" / "vi" / "os" er:

Møbel Kompagniet ApS
Langvadbjergvej 5a
Snejbjerg
7400 Herning
Cvr. nr. 37565016
Tlf. 78 72 44 44

Kontakt os via kontaktformularen som du finder her: https://moebelkompagniet.dk/kontakt-kun-deservice-andre-henvendelser


Møbelkompagniet er dataansvarlige for den persondataindsamling og videre behandling af persondata, der foregår i forbindelse med vores tjenester tilknyttet onlineplatformen.


De tjenester, der er knyttet til onlineplatformen er:

  • Webshop
  • Nyhedsmails
  • Kontaktformular


2. TYPEN AF OPLYSNINGER


Når du gør brug af vores tjenester afgiver du personlige oplysninger om dig selv. Oplysnin-gerne det drejer sig om afhænger af tjenesten du bruger.
Ved brug af webshoppen er det navn, e-mailadresse, privatadresse, mobil nr. og købshistorik.
Ved tilmelding til nyhedsmail er det navn og e-mailadresse.
Ved brug af kontaktformularen er det navn, e-mailadresse og mobil nr.

3. ANVENDELSE, FORMÅL OG RETSGRUNDLAG

Personoplysningerne indsamles og anvendes til følgende formål/til at varetage følgende hen-syn:

  • Gennemførelse af ordrer i vores webshop inkl. evt. efterhåndtering i den forbindelse vedr. forsendelse, reklamationer eller returnering.
  • Fremsendelse af nyhedsbreve og markedsføring i øvrigt
  • Administration af og svar på dine henvendelser.
  • Bogføring

Vi henleder for god ordens skyld opmærksomheden på, at vi aldrig gør brug af dine personop-lysninger i forbindelse med markedsføring, uden forinden at have indhentet dit udtrykkelige samtykke, medmindre lovgivningen giver os mulighed for, at anvende oplysningerne markeds-føringsmæssigt uden dit samtykke. Fremsendelse af nyhedsbreve og lignende direkte mar-kedsføring, vil aldrig ske uden at vi har indhentet dit udtrykkelige samtykke.

Vores behandling af persondata sker med hjemmel i en eller flere af følgende bestemmelser, alt afhængigt af, hvad for et af ovenstående formål, der er baggrunden for vores persondata-behandling:

Persondataforordningens artikel 6, 1., litra a / b / f. I det omfang opbevaring af persondata sker som følge af vores forpligtelser efter bogføringsloven sker opbevaringen med hjemmel i per-sondataforordningens artikel 6, 1., litra c.

Vores persondatabehandling baseret på artikel 6, 1. litra f er behandling, der sker i forbindelse med målretning af online indhold til en bred kreds af modtagere i forhold til deres interesser og/eller når vi i øvrigt henvender os til dig blandt en gruppe, uden at der er tale om direkte meddelelser (direct-mail) med markedsføringsmæssigt indhold. De formål vi forfølger i den forbindelse er:

At gøre den visuelle oplevelse relevant for gruppen af modtagere. At markedsføre relevante produkter overfor gruppen af modtagere. Når vi videregiver din mailadresse til Trustpilot mhp., at du modtager en anmodning om an-meldelse af os herpå, er der endvidere tale om, at behandlingen sker med hjemmel i person-dataforordningens artikel 6, 1., litra f. – Formålet vi forfølger i den forbindelse er at opnå omtale idet dette har værdi for os – og dig som kunde.


4. EVENTUELLE MODTAGERE / KATEGORIER AF MODTAGERE


Dine oplysninger videregives til 3 mand som beskrevet i det følgende. Det præciseres at op-lysninger dog kun videregives i det omfang det er nødvendigt for at forfølge et eller flere af de formål/hensyn, der er beskrevet ovenfor under pkt. 3 og aldrig i videre omfang.

Persondata overlades til vores fragtleverandør i det omfang det er nødvendigt for, at varen kan fremsendes til dig.

Betalingskortoplysninger (i forbindelse med køb i webhoppen) oplyses ikke til os men til udby-deren af vores betalingsgateway/betalingsløsning, der forestår gennemførelse af betalingen ved brug af en krypteret løsning, der lever fuldt ud op til sædvanlige sikkerhedsmæssige bran-chestandarder.

Populært sagt kan man sige, at du ”stilles om” til leverandøren af betalingsløsningen i forbin-delse med betalingen. Leverandøren af betalingsløsningen sørger for, at betalingen trækkes fra din bankkonto og overføres til os, uden at vi modtager eller på nogen måde opbevarer dine betalingskortdata.

I forbindelse med udsendelse af nyhedsmails overgives der oplysninger til et eksternt firma, til brug for deres udsendelse af nyhedsmails for os (vores mass mailing leverandør).

I forbindelse med brug af vores kontaktformular og dine henvendeler i øvrigt, håndteres dine henvendelser i et vist omfang af eksterne leverandører. – Leverandøren af vores support/ticket system hjælper os således med at samle henvendelser vedr. kundeservice/support og modta-ger derved persondata indsamlet via vores online-platform. Derudover bruger vi i spidsbelast-ningsperioder et eksternt bureau (der har fuldt kendskab til vore produkter og services) til be-svarelse af kundehenvendelser.

Vores onlineplatform drives af en ekstern leverandør, der samtidig bistår os med udvikling og support på onlineplatformen. Denne eksterne leverandør har, qua de opgaver de løser for os, i et vist omfang adgang til at se personoplysningerne stammende fra dig, men det præciseres, at de ikke må benytte oplysningerne på nogen måde.

Al vores data, herunder også dine persondata, lagres eksternt, idet vi gør brug af en hostet IT-løsning.

I forbindelse med anmodning om anmeldelse på TrustPilot, videregives din mailadresse til TrustPilot.

Leverandøren af vores ERP-system (softwarebaseret system til økonomistyring - køb, salg, afrapportering m.v.) står for den løbende udvikling/opdatering af systemet og som led i disse opgaver vil de være nødt til at have adgang til systemet og derved de personoplysninger, der er lagret i systemet i form af navn, adresse, telefonnummer, mailadresse og købsdata. - Le-verandøren af ERP-systemet må dog på ingen måde anvende oplysningerne og deres be-handling heraf består alene i, at de som en konsekvens af de opgaver de udfører, kan se oplysningerne.

I forbindelse med at ordredata overføres til vores ERP-system, skal der ske en dataintegration mellem webshop-ordren og ERP-systemet. I den sammenhæng gør vi ligeledes brug af en ekstern leverandør til brug for gennemførelse af dataintegrationen. Denne eksterne leverandør har indirekte adgang til persondata fra webshoppen, men det præciseres, at de på ingen måde må benytte disse data.

Vores leverandører af online markedsføring services (CDP system) har adgang til udtræk af mængder af data indsamlet via vores online platform (herunder i et vist omfang oplysningerne afgivet af dig) i det omfang det er nødvendigt for deres arbejde med at øge vores synlighed, målrette eksponering, samt afrapportering vedrørende virkning af online markedsføring i for-hold til antal personer, der har foretaget køb og transaktionsværdi.


5. OVERFØRELSE AF OPLYSNINGER TIL 3. LANDE


Vi overfører ikke data til lande uden for EU, bortset fra i følgende tilfælde:

Ved overførsel af din mailadresse til Trustpilot vil mailadressen i nogle tilfælde blive overført til behandling i USA, idet Trustpilot anvender databehandlere, hvis data er placeret i dette land. Ift. overførsel af data til USA vil vi bestræbe os på anvende EU’ s standardkontraktbestemmel-ser til at sikre et tilstrækkeligt beskyttelsesniveau.

Ifbm. brug af nyhedsbreve gør vi brug af en mass mailing leverandør baseret i USA. Når vi overfører data til USA søger vi at anvende EU’ s standardkontraktbestemmelser til at sikre et tilstrækkeligt beskyttelsesniveau.

Det hostingfirma vi anvender er et amerikansk firma, men de hostede data lagres dog i EU (Frankfurt).

I forbindelse med vores online markedsføring gør vi i et vist omfang brug af services udbudt af Google og udbydere af sociale medier, hvorved data i nogle tilfælde kan blive overført til lande udenfor EU, idet google og udbyderne af sociale medier er internationale organisationer, med base i USA. Ift. overførsel af data til USA vil vi bestræbe os på anvende EU’ s standardkon-traktbestemmelser til at sikre et tilstrækkeligt beskyttelsesniveau.

6. SLETNING

Eftersom bogføringsloven kræver, at vi opbevarer bilagsmateriale i 5 år fra udløbet af det år, hvori du har købt en vare, må du påregne at personoplysninger du har afgivet i forbindelse med køb på webshoppen gemmes af os i 5 år efter udløbet af købsåret.

Oplysninger, der ikke er trykt på fakturaerne – mailadresse og telefonnummer – som lagres i forbindelse med dit køb i webshoppen, lagres som udgangspunkt i 2 år efter salgsgenstandens fremsendelse, således at vi er i stand til at kommunikere med dig pr. mail / telefon, måtte der opstå reklamationer frem til udløbet af købelovens 2 års reklamationsfrist. Er der købt varer med reklamationsret udover de 2 år gemmes oplysningerne naturligvis det længere.

Oplysninger indsamlet til brug for udsendelse af nyhedsbreve og direkte markedsføring i øvrigt, slettes såfremt du framelder dig nyhedsbrevet/frabeder dig den direkte markedsføring.

Oplysninger slettes i øvrigt når vi ikke længere har behov for dem til de formål, der er beskrevet ovenfor under pkt. 3.

7. DINE RETTIGHEDER

Du har til enhver tid ret til på begæring at få indsigt i, hvad vi har registreret af oplysninger om dig.

Du har ret til på begæring at få slettet de oplysninger vi har indsamlet om dig, i det omfang formålet med indsamlingen og opbevaringen af oplysningerne ikke længere er aktuelt og/eller vi i øvrigt i medfør af lovgivningen er forpligtet til at slette oplysningerne.

Du har ret til på begæring at få berigtiget eventuelle urigtige oplysninger om dig, der måtte være registreret hos os.

I det omfang vores behandling af dine persondata er baseret på samtykke (relevant i forbin-delse med direkte markedsføring) har du til enhver tid ret til at tilbagekalde samtykket, med den konsekvens, at vi skal bringe behandlingen af dine persondata baseret på samtykke til ophør.

Du har ret til at få begrænset vores behandling af dine persondata såfremt vores behandling går ud over, hvad der er lovligt m.v. Se i øvrigt nærmere herom i persondataforordningens artikel 18.

Du ret til at klage til Datatilsynet over vores behandling af dine personoplysninger, hvis du mener vi behandler oplysningerne i strid med lovgivningen.

Vores kontaktoplysninger står øverst i disse vilkår.

Datatilsynet har følgende hjemmeside: www.datatilsynet.dk

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os via  kontaktformularen . Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Online betaling

Du skal være fyldt 18 år for at handle hos os. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra en forælder eller værge.

Ved betaling med elektronisk betalingskort trækkes beløbet først, når varerne er afsendt. Der betales via en sikker og krypteret SSL-forbindelse (Secure Socket Layer). Dette betyder at dine kortoplysninger ikke kan læses af udenforstående. Når du handler med et betalingskort, forbeholder vi os retten til at kontrollere, om de personlige oplysninger der er opgivet, er sande. Vi kan til enhver tid nedskrive det betalte beløb – hvis f.eks. et produkt er udsolgt, eller ikke ønskes alligevel. Men af sikkerhedsmæssige årsager kan vi ALDRIG forhøje det godkendte beløb.

Vi tilbyder flere mulige betalingsmetoder. Den mest sikre, og den betalingsform vi anbefaler alle kunder, er at betale med et betalingskort. Vi accepterer følgende korttyper: Visa/Dankort, Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Debit, Maestro

Når du tegner et abonnement/betaler via kreditaftale, skal du indtaste fødselsdato, så vi sikrer, at du er over 18 år. Alt dette er kun muligt ved godkendelse af Moebelkompagniet.dk. Er du under 18 år, skal aftalen indgås af en forælder eller værge.En aftale kan altid let annulleres af en forælder eller værge, hvis det skulle vise sig, at den er blevet indgået af et barn eller en person under 18 år.

 

Cookies

På Moebelkompagniet.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer. Hvordan dette gøres, afhænger af din browser.

Logstatistik

Vi bruger en logstatistik på Moebelkompagniet.dk. Dette er et statistik-system, der opsamler information, som kan give et statistisk billede af hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra, og hvor på websitet det forlades mv. Logstatistikken anvendes kun med det formål at optimere Moebelkompagniet.dk.

Pricerunner prisgaranti

Som medlem på PriceRunner sikres dit køb op til 50.000 kroner, hvis et problem skulle opstå i forbindelse med dit køb. Købsgarantien koster intet for dig som forbruger og gælder for alle køb, når du handler hos os.

Du kan stadig få dit køb sikret gennem Købsgarantien, selvom du ikke allerede er medlem på PriceRunner og har besøgt os via dem – du skal blot registrere dit køb inden for en time. At blive medlem hos PriceRunner er gratis og tager kun et par minutter! Registrer dig for at få PriceRunner Købsgaranti

For at Købsgarantien skal gælde er det nødvendigt, at bestillingen er adresseret til dig som privatperson. Du har ret til erstatning, hvis noget går galt i forbindelse med dit køb såsom at varen er ødelagt, en vare mangler ved levering, varen er forkert eller fejlbehæftet eller leveringen udebliver.

PriceRunner Købsgaranti erstatter dig som kunde for både anskaffelses- og fragtomkostninger og den direkte økonomiske skade, du har lidt. For værditab, udeblevne indtægter eller andre direkte eller indirekte omkostninger gives ingen erstatning.

Besøg PriceRunner for at se en liste med ikke-omfattede kategorier samt de endelige brugervilkår for Købsgarantien.

Nyhedsbrev og konkurrencer

 

Nyhedsbrev

 

For at kunne sende dig vores nyhedsbreve, skal vi bruge følgende oplysninger fra dig:

  • E-mailadresse
  • Navn

Vi gemmer dine oplysninger i i vores database i fem år frem og kan til en hver tid fjernes igen. Det er kun Møbelkompagniet.dk’s webansvarlige, der samarbejder med en ekstern samarbejdspartner har adgang til dine oplysninger. Vi garanterer, at vi ikke videregiver eller sælger din e-mailadresse til andre virksomheder.

Vi sender kun nyhedsbreve ud til dig som har valgt at tilmelde dig vores nyhedsbrev, og vi bruger såkaldt ”dobbelt tilmelding”, så andre ikke kan bruge din e-mailadresse. Hvis du har modtaget vores nyhedsbrev uden at have givet os din accept, kan det skyldes, at en person, som du kender, har videresendt det til dig.

Når du er tilmeldt vores nyhedsbrev, kan du forvente at modtage 1-4 nyhedsbreve om ugen. Ved registrering accepterer du også at modtage servicemeddelelser, herunder opfølgende e-mails efter et køb på Møbelkompagniet.dk og andre e-mails.

Du kan til hver en tid afmelde dig vores nyhedsbrev, du kan afmelde nyhedsbrevet i et link nederst i nyhedsbrevene.

 

Konkurrencer & giveaways

 

For at tilmelde dig vores konkurrencer skal felterne udfyldes med den information der er forespurgt på selve konkurrencen/giveaway, ved tilmedling af konkurrencer/giveaways fra Møbelkompagniet.dk acceptere du at vi må bruge den udfyldte data som vil ligge gemt i vores database i fem år frem og kan til en hver tid slettes efter eget ønske. Når du tilmelder vores konkurrence tilmelder du dig også vores nyhedsbrev.

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 17-05-2021

 

Hjemmesiden www.moebelkompagniet.dk drives af firmaet

Møbel Kompagniet ApS
DK-CVR 37565016
+78 72 44 44

Langvadbjergvej 5A
7400 Herning
Denmark

 
kundeservice

MAN-FRE: 10-20 | LØR: 10-15 | SØN: LUKKET

78 72 44 44