Fragt og levering
Hos Møbelkompagniet vil vi gøre det let og trygt at fragte dine nye møbler hjem. Her får du et overblik over dine leveringsmuligheder og hvad du kan forvente som kunde.
Levering med fragtmand
Her kan du næsten helt selv vælge, hvilken dato du ønsker at få dine varer leveret. Afhængig af dit postnummer, kan du selv vælge den dag, som passer dig bedst.
Du får en SMS senest dagen før, leveringen finder sted, med et tidsinterval på 3-4 timer. Passer tidspunktet ikke, kan du ændre leveringen ved at ringe til vores kundeservice på +45 78 72 44 44. Så finder vi en ny dato, som passer bedre.
Leveringspriser
Prisen for levering afhænger af den valgte leveringsform og omfanget af din ordre. Du betaler én samlet leveringspris pr. ordre – uanset hvor mange varer du bestiller. Nedenfor kan du se priserne og hvad der er inkluderet.
Levering til kantsten – 399 kr.
Ved kantstenslevering leveres dine varer til den nærmeste mulige placering ved din bopæl –typisk ved fortovet, indkørslen eller hoveddøren, alt afhængig af adgangsforholdene. Fragtmanden kører varerne frem til adressen og aflæsser dem, men bærer dem ikke ind i hjemmet eller op i lejligheder.
Hvis det er et mindre møbel/vare, som skal leveres til kantsten, er det dog muligt at vælge mellem forskellige kantstenspriser:
Lille møbel (fx Spejle og tæpper): Kantstenslevering til 149 kr.
Mellem møbel ( fx Sofaborde, vitrineskabe, TV-borde, reoler, skabe og stole: Kantstenslevering til 199 kr.
Mellemstort møbel: ( fx Marmor sofaborde): Kantstenslevering til 299 kr.
Møbler større end dette vil gå ind under kantstenslevering til 399 kr.
Levering med 2 mands indbæring – 899 kr.
Her får du en nem og bekymringsfri levering – vi sørger nemlig for at bære dine møbler helt ind i hjemmet, præcis hvor du ønsker dem placeret. To erfarne fragtfolk håndterer dine varer med omtanke og bærer dem ind – også op ad trapper, hvis du bor i lejlighed. Bemærk dog, at indbæring kun sker op til 4. sal i ejendomme uden elevator. Er der derimod adgang til elevator op til boligens etage, er der ingen begrænsning.
Det er købers eget ansvar at tjekke, at elevatoren er stor nok til at rumme den/de pågældende vare.
Denne løsning er ideel til større og tungere møbler som sofaer, reoler eller spiseborde, og giver dig mulighed for at læne dig tilbage og lade os klare det tunge løft.
Levering med 2 mands indbæring + bortskaffelse – 1399 kr.
Med denne løsning klarer vi det hele for dig – nemt, sikkert og bekvemt.
To fragtfolk bærer dine nye møbler helt ind i dit hjem og placerer dem, hvor du ønsker det. Samtidig tager fragtmændene de gamle møbler med retur til bortskaffelse, så du slipper for besværet med selv at komme af med dem.
Det eneste du skal sørge for er, at de gamle møbler er afmonteret og klar til afhentning, så de kan fjernes uden problemer.
Kriterier for bortskaffelse
- Bortskaffelsen gælder kun møbler, der størrelsesmæssigt svarer til det, vi leverer.
- Chaufføren kan afvise bortskaffelsen, hvis møblerne ikke er klar eller adgangsforholdene forhindrer det. I sådanne tilfælde refunderes ydelsen ikke.
Udskudt levering
Har du brug for, at vi opbevarer dine varer og leverer dem på et senere tidspunkt, er det muligt at aftale dette med vores kundeservice. Vi opbevarer dem gerne for dig, indtil du er klar til at modtage dem. Dette er uden ekstra omkostning i op til 90 dage fra varen er klar til afsendelse fra vores lager.
Hvis der efter 90 dage ikke er fastlagt en leveringdato, forbeholder vi os retten til at annullere ordren.
Vær dog opmærksom på, at vi trækker betalingen, så snart varerne er på lager hos os, og dermed er klar til afsendelse. Dette gælder også, selvom leveringen udskydes efter dit ønske.
Pakker op til 20 kg
Pakker op til 20 kg sendes typisk med GLS og kan enten leveres til din nærmeste pakkeshop (49 kr.) eller direkte til din privatadresse (69 kr.)
Maksimum mål: Omkreds + længste side må ikke overstige 300 cm. Længden må ikke overstige 200 cm. Pakken må ikke veje mere end 20 kg.
Ved varer over 20 kg, som f.eks. møbler eller større leverancer samt spejle, leverer vi med fragtmand, da disse kræver manuel håndtering og specialtransport.
OBS: Vær opmærksom på, at GLS-leveringer ikke kan udskydes. Disse leveres så snart det er muligt at afsende fra vores lager.
Leveringstider
På hver produktside finder du den forventede leveringstid. Den afhænger af, hvor varen befinder sig:
- På eget lager: 2-5 hverdage
- På fjernlager (leverandør): 2-12 hverdage
- Ved produktion hos producent: 5-8 uger
Du får en SMS med valgbare leveringsdage. En hverdag før leveringsdagen, får du en ny SMS med et 1-3 timers interval for den forventede levering.
Click & Collect i Fårup
Du kan vælge Click & Collect og selv hente din ordre på vores hovedlager: Storegade 35, 8990 Fårup. Dette er den eneste adresse, hvorfra Click & Collect kan afhentes.
Når ordren er klar til afhentning, får du en SMS med afhentningsmuligheder. Når ordren er pakket og klargjort, sender vi en bekræftelse. Se åbningstider for afhentning her.
Kontroller dine møbler ved levering
Når du modtager dine nye møbler, anbefaler vi, at du så vidt muligt gennemgår emballagen sammen med chaufføren. Ser du tydelige skader, bør du notere det ved modtagelse og tage billeder med det samme.
Men vi ved også, at fragtmænd ofte har en stram tidsplan. Det er derfor ikke et krav, at du gennemgår varen i detaljer ved selve leveringen.
Hvis du opdager skader, skal du dokumentere dette via vores [reklamationformular] inden for 48 timer efter modtagelse. Her skal du blot tage nogle billeder af skaden, samt give en kort beskrivelse af leveringen. Så vender vi tilbage hurtigst muligt.
Vi vil gerne understrege, at skader skal være meldt senest 48 timer efter levering – ellers kan vi ikke garantere, at skaden kan behandles som en reklamation.
Forgæves levering
Hvis du ikke er hjemme til det aftalte tidspunkt, og vi ikke har fået en fuldmagt til at stille varen, tages møblerne med retur til vores lager. Vi vil herefter kontakte dig for at aftale en ny leveringsdato. En forgæves levering koster det samme som en ny levering. Dette er naturligvis ikke aktuelt, hvis fejlen er på vores side.
Det koster 49 kr. at få gensendt en pakke med GLS, hvis den ikke er afhentet inden for afhentningstiden.
Annullering og fortrydelsesret
Hos Møbelkompagniet kan du annullere din ordre og nyde 30 dages returret på de fleste varer – dog ikke på design-selv produkter.
Betingelser for design-selv varer
Der gælder særlige vilkår i forbindelse med bestilling af en design-selv vare.
- Ved bestilling af design-selv betaler du hele ordrens kurvstørrelse som forudbetaling.
- Er der standardvarer i ordren, vil disse også blive forudbetalt.
- Der kan gå op til 8 uger før design-selv varen bliver leveret
- Din ordre kan fortrydes og blive annulleret indenfor 3 hverdage efter bestillingsdato.
- Efter 3 hverdage kan design-selv ordren ikke annulleres eller fortrydes og din forudbetaling kan ikke blive refunderet.
Annullering af ordre
Du har mulighed for at annullere din ordre helt frem til, at den bliver sendt fra vores lager.
Hvis din ordre allerede er booket til levering, skal du kontakte os via kundeservice +45 78 72 44 44 senest dagen før leveringen, indenfor vores åbningstider på telefonen, for at kunne nå at stoppe forsendelsen. Hvis vi ikke hører fra dig inden dette tidspunkt, vil ordren blive betragtet som leveret og skal i stedet håndteres som en almindelig returnering.
Hvis ikke ordren er afsendt eller klar til levering, er det helt omkostningsfrit at annullere sin ordre.
Emballage og retur
Vi anbefaler, at du gemmer den originale emballage, indtil du er helt sikker på, at du vil beholde varen – eller hvis der opstår behov for at returnere eller reklamere.
Skulle du vælge at sende varen retur uden den oprindelige emballage, er det vigtigt, at den er forsvarligt indpakket. Bemærk dog, at manglende original emballage og eventuelle brugsspor eller skader kan føre til en værdiforringelse ved tilbagebetaling. Manglende eller ikke-forsvarligt indpakket emballage ved retur vil helt automatisk medføre mindst en 20% værdiforringelse ved refunderingen.
Skader på dit hjem
Hvis der opstår skade på dit indbo i forbindelse med leveringen, skal det noteres inden for 24 timer efter leveringen har fundet sted.
Du opretter en sag ved at sende en e-mail til: kundeservice@moebelkompagniet.dk
I mailen skal du notere dit ordrenummer samt beskrive selve leveringssituationen – f.eks. adgangsforhold og hvordan varen blev båret ind. Der skal også vedhæftes billeder af skaden på dit indbo.
Jo flere oplysninger vi modtager fra start, jo hurtigere kan vi håndtere sagen.
Vi sørger for at din henvendelse videresendes til den relevante afdeling, som vurderer sagen på baggrund af det materiale, du har indsendt.
Bemærk: Møbelkompagniet kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle skader, der opstår som følge af manglende eller utilstrækkelig afdækning af gulve, tæpper eller øvrigt inventar.
Levering til ikke-brofaste øer og udlandet
Vi leverer som udgangspunkt ikke til ikke-brofaste øer. Har du brug for levering dertil, kan vi i stedet levere til den nærmeste havn på fastlandet, hvorefter du selv står for den videre transport.
Vi leverer også til Bornholm, men da det kræver særskilt logistik, skal der laves en individuel aftale med vores kundeservice forud for levering. Leveringsomkostningen for kantstenslevering til Bornholm er 799 kr. Kontakt vores kundeservice, så finder vi sammen den bedste løsning.
Vi leverer desværre ikke direkte til udlandet, men vi hjælper gerne med at sende dine varer til en dansk fragtcentral, hvorfra du selv kan arrangere den videre forsendelse.