Fragt og levering

Dine varer kan udleveres på flere måder
– Afhentning ved vores lager er muligt inden for vores normale åbningstider (Disse fremgår af fanen ‘Åbningstider’ nederst på siden)
– Standard levering, du bliver kontakt hvor din leverings dato og tidsrum ville være planlagt, du skal blot bekræfte eller afkræfte. Skulle det ske at det passer dårligt, og du afkræfter, så ville din levering blive rykket og du vil blive kontaktet på ny
– Tidsbestemt levering, ved bestillingen kan du vælge om du ønsker en tidsbestemt levering
– Mindre varer sendes med GLS som pakkepost og leveres til den nærmeste pakkeshop

Hvad indebærer en Standard levering?
Standardleveringen er til kantsten, men ønskes der hjælp til ind- og opbæring kan dette tilkøbes ved kassen – Er du det mindste i tvivl bedes du kontakte kundeservice

Hvornår leveres varerne?
Når dine varer står klar på vores lager, vil vores fragtmand kontakte jer for at aftale leveringstidspunkt.

Leveringstid afhænger af varen, leveringstiden kan ses på produktet. Leveringstiderne er delt i 2, på nogle varer er tiden 2-12 hverdage. Og på andre vare er det 4-8 uger.

2-Mands levering
Det er muligt at tilkøbe hjælp til 2-mands indbæring, mod merbetaling, dette kan tilkøbes ved kassen.

Kontroller dine møbler
VIGTIGT: Gennemgå ALTID emballagen med chaufføren. Skader vil IKKE blive dækket, hvis der ikke er noteret forebehold eller bemærkninger ved modtagelse
Når du har modtaget dine nye møbler, er det vigtigt at du i forbindelse med modtagelse kigger emballagen efter for skader, før emballagen brydes. Er der mærker eller brud på emballagen, skal du først tage billeder af dem og efterfølgende forsigtigt åbne emballagen det pågældende sted, så det er muligt at se om møblerne har taget skade. Er møblerne beskadiget bør skaderne dokumenteres før møblerne sendes retur. Er skaderne ikke dokumenteret, har vi ikke mulighed for at vide hvornår de givne skader er sket. Alt dokumentation skal sendes til kundeservice hurtigst muligt efter modtagelsen.

Tilgængelighed ved levering
For at sikre en hurtig og gnidningsfri ind- og opbæring af dine nye møbler, forventes det at adgangsforholdene på leveringstidspunktet er ryddet. Vurderes det af fragtmanden ikke tilgængeligt, vil varerne blive leveret til hoveddøren eller efter samtale med Møbel Kompagniet returneret.

Forgæves levering
Er du ikke på adressen i det aftalte leveringstidspunkt, vil fragtmanden tage møblerne med retur og en ny leverings vil blive koordineret. En forgæves levering koster 300,- som tilbageholdes af betalingen hvis ordren i stedet ønskes annulleret, istedet for genleveret

Pakkelevering
Små boligartikler, diverse stole, sofaborde, mm. leveres oftest som udgangspunkt til nærmeste pakkeshop. Ønskes der privat omdeling skal det noteres i ordre bemærkning, når ordren afgives

Bortskaffelse
Vores fragtmand kan også bortskaffe dine gamle møbler (Kun svarende til den leverede). Dette tilvælges ved betaling. Med mindre der er bestilt 2 mand indbæring, forventes det at du som kunde har en person klar til at hjælpe med bærearbejdet da møbler oftest er relativt tunge. Visse mindre ting kan klares én mand – Er du det mindste i tvivl bedes du kontakte kundeservice.

Vær opmærksom på at bortskaffelsen betinger at møblerne er demonteret, så de kan læsses i chaufføren bil og fjernes uden problemer. Hvis du er i tvivl om hvor meget demontering er nødvendig, kan du kontakte os her på chatten eller hovednummeret nederst på siden

Montering
Er der ønske om montage af dit møbel, kan det tilkøbes ved betaling. Der er kun tale om en lettere montering, det betyder at møbler som skabe, vitriner, kommoder, skænke (generelt møbler der tager lang tid om at samle), ikke er muligt at få monteret.

Moebelkompagniet.dk kan desværre ikke leverer til ikke-brofaste øer, dog kan levering til nærmeste færgehavn arrangeres.

Emballage
Det er vigtigt at du gemmer emballagen til du ved at dine varer er funktionelle i fuld udstrækning. Hvis emballagen bortskaffes i forbindelse med en eventuel reklamations sag, betragtes dette som en accept på varens stand og vi kan derfor ikke behandle ordren/varen som en reklamation (Uden emballagen har vi ingen mulighed for at vurderer om skaden er sket i din/kundens varetægt, under fragten eller et helt 3. sted)

Ønske om udsat levering
Efter ønske kan vi godt tilbyde at foretage en udsat levering af dine møbler, så vi har dem stående indtil du ønsker dem leveret. Vi trækker dog pengene, når varerne står klar på vores lager eller hos vores distributør.

Skader på indbo
Hvis der opstår skader på indbo ifb. levering, skal det nævnes for chaufføren og herefter dokumenteres med billeder. Hvis det skulle ske at i først bemærker skader efter at chaufføren har forladt adresse, skal det dokumenteres grundigt med billeder og beskrivelse som skal sendes til [email protected] Skader på indbo, som ikke er adviseret med chaufføren, skal være viderebragt til Møbelkompagniet inden for 24 timer – Hvis ikke dette overholdes, kan Møbelkompagniet ikke holdes ansvarlig for eventuelle skader