Fragt og levering

Dine varer kan udleveres på flere måder

– Levering med fragtmand: Du modtager en SMS fra os senest dagen før vi kan levere til dig – Skulle det ske at det passer dårligt, og du afkræfter så vil du blive kontaktet på ny.

– Udskudt levering: Hvis du først ønsker din vare leveret senere, så kontakt da kundeservice og aftal nærmere med dem. Vi trækker dog pengene, når varerne står klar på vores lager eller hos vores distributør.

– Pakker op til 30 kg kan oftest sendes med GLS. Alt over 30 kg. bliver leveret med fragtmand.

– Nogle ordrer kan afhentes ved vores lager i Aarhus i tidsrummet 9-15 alle hverdage. Det er ikke alle varer, som vi lagerfører selv, så ring gerne til os i forvejen, hvis du gerne vil afhente din ordre hos os. Husk at den først kan afhentes når du modtager en faktura fra os.

 

Hvad indebærer en Standard levering?

Standardleveringen med fragtmand er som udgangspunkt til kantstenen, men ønskes der hjælp til ind- og opbæring kan dette tilkøbes ved kassen. Ved kassen kan GLS pakkeshop vælges, hvor din vare bliver leveret til nærmeste pakkeshop eller GLS privat levering.

 

Leveringstid

Du kan se en forventet leveringstid på alle vores varer. Leveringstiden er afhængig af om varen er på lager, enten ved os selv eller vores leverandør. I så fald er leveringstiden 2-12 hverdage for vare på fjernlager og 2-5 hverdage når varen er på vores lager. Nogle varer skal dog først produceres hos producenten, i så fald vil leveringstiden være længere, typisk 3-8 uger.
Du får en SMS med mulige leveringsdage, senest dagen før vi kan levere. Her skal du bekræfte hvilket dag der passer dig bedst. Senest dagen før levering vil du modtage en sms med et 1-3 timers tidsinterval, for hvornår vi regner med at være der.

 

Tilkøbsydelser, 2-mandslevering og indbæring

Har du brug for hjælp til ind- og opbæring, er det muligt at tilkøbe hjælp til dette ved bestilling. Prisen er:

2-mandsindbæring 899,-

 

Bortskaffelse

Vores fragtmand kan også bortskaffe dine gamle møbler (Kun svarende til den leverede). Dette kan tilvælges ved bestilling. Vær opmærksom på at bortskaffelse kun kan tilkøbes med indbæring.

 

Bortskaffelsen betinger at møblerne er demonteret, så de kan læsses i chaufførens bil og fjernes uden problemer. Hvis du er i tvivl om, hvor meget demontering er nødvendig, kan du kontakte os her på chatten eller hovednummeret nederst på siden. Hvis ikke møblerne er demonteret ved afhentning, kan chaufføren afvise bortskaffelsen uden kreditering af ydelsen til dig som kunde.

 

Let montering af sofa

Ønsker du at få monteret din sofa, kan det tilkøbes ved betaling. Prisen er 499,-

 

Kontroller dine møbler

VIGTIGT: Gennemgå ALTID emballagen med chaufføren. Skader vil IKKE blive dækket, hvis der ikke er noteret forbehold eller bemærkninger ved modtagelse

Når du har modtaget dine nye møbler, er det vigtigt at du i forbindelse med modtagelse kigger emballagen efter for skader, før emballagen brydes. Er der mærker eller brud på emballagen, skal du først tage billeder af dem og efterfølgende forsigtigt åbne emballagen det pågældende sted, så det er muligt at se om møblerne har taget skade. Er møblerne beskadiget, skal der tages billeder og de skal sendes til Møbel Kompagniet. Er skaderne ikke dokumenteret, har vi ikke mulighed for at vide hvornår de givne skader er sket. Alt dokumentation sendes til vores kundeservice gennem denne reklamationsformular senest 48 timer efter modtagelse.

 

Tilgængelighed ved levering

For at sikre en hurtig og gnidningsfri ind- og opbæring af dine nye møbler, forventes det, at der er ryddet på adgangsforholdene ved levering, så fragtmanden kan komme til. Vurderer fragtmanden, at det ikke er tilgængeligt, vil varerne blive leveret til hoveddøren eller, efter samtale med Møbel Kompagniet, returneret.

 

Forgæves levering

Er du ikke på adressen i det aftalte leveringstidspunkt og der ikke er blevet givet en fuldmagt til at må stille møblerne, vil fragtmanden tage møblerne med retur og en ny leveringsdato og tidspunkt vil blive koordineret. Passer tidsrummet dig ikke skal kundeservice kontaktes på 78724444 senest dagen før leveringen finder sted eller leverings sms'en skal besvares senest kl. 08:00 samme dag for levering.

En forgæves levering koster 300 DKK, som tilbageholdes af betalingen hvis ordren ønskes annulleret i stedet for genleveret. Hvis du vælger at få sendt din ordre med GLS, men enten nægter at afhente eller glemmer at afhente varen, så vil der blive opkrævet et gebyr på 49 kroner pr. pakke.

Annulleret ordre

Du kan til enhver tid før levering få din ordre annulleret og betaling ophævet. Hvis din ordre er booket til levering og du ønsker at annullere skal dette senest være meldt til kundeservice på 78724444 dagen før kl. 20:00. Dette skyldes at den er booket til vores transportører. I sådanne tilfælde vil det blive håndteret som en almindelige retursag.

 

Emballage

Vi anbefaler at du gemmer den originale emballage til du ved, om du vil beholde varen eller en eventuel reklamationssag er afsluttet. I tilfælde af at emballagen er smidt væk vil det være på eget ansvar at få pakket varen forsvarligt ind til returfragt. Forvent at en varen med brugsspor eller skader, både store og små vil have en værdiforringelse i størrelsesordenen 50%.

 

Ønske om udsat levering

Efter ønske kan vi godt tilbyde at foretage en udsat levering af dine møbler, så vi har dem stående indtil du ønsker dem leveret. Vi trækker dog pengene, når varerne står klar på vores lager eller hos vores distributør.

 

Skader på indbo

Hvis der opstår skader på indbo ifb. levering, skal det nævnes for chaufføren og herefter dokumenteres med billeder. Hvis det skulle ske at i først bemærker skader efter at chaufføren har forladt adresse, skal det dokumenteres grundigt med billeder og beskrivelse som skal sendes til os via kontaktformularen. Skader på indbo, som ikke er adviseret med chaufføren, skal være viderebragt til Møbelkompagniet inden for 24 timer – Hvis ikke dette overholdes, kan Møbelkompagniet ikke holdes ansvarlig for eventuelle skader.

 

Møbelkompagniet kan ikke stilles til ansvar for evt. rengøring af gulvbelægning/tæpper ved mangelfuld eller manglende afdækning.

Levering til ikke-brofaste øer

Møbelkompagniet.dk levere ikke til ikke brofaste øer.

Ønsker du levering til en ikke brofast ø, kan vi aftale levering til nærmeste havn, hvorefter den videre fragt vil være på eget ansvar.

 

Levering til udlandet

Vi kan desværre ikke levere til udlandet, men du kan arrangere fragt til den nærmeste danske fragtcentral, hvorfra du selv har ansvaret for videre transport.