Fragt og levering

Dine varer kan udleveres på flere måder
– Afhentning ved vores lager er muligt indenfor vores normale åbningstider (Disse fremgår af fanen ‘Åbningstider’ nederst på siden)
– Standardlevering, du modtager en SMS fra os senest dagen før leveringen – Skulle det ske at det passer dårligt, og du afkræfter, så ville din levering blive rykket og du vil blive kontaktet på ny
– Hvis varens størrelse og vægt tillader det, sendes de oftest med GLS som pakkepost og leveres til den nærmeste pakkeshop (Pakker op til 30 kg)

Hvad indebærer en Standard levering?
Standard Leveringen er til kantsten, men ønskes der hjælp til ind- og opbæring kan dette tilkøbes ved kassen

Hvornår leveres varerne?
Når dine varer står klar på vores lager, vil du modtage en SMS senest dagen før leveringen finder sted med tidspunkt og dato, hvis tidspunktet i SMS’en ikke passer dig, skal du ASAP kontakte transportøren som anvist i SMS’en. Leveringstid afhænger af varen, leveringstiden kan ses på produktet. Leveringstiderne er delt i 2, på nogle varer er tiden 2-12 hverdage. Og på andre vare er det 4-10 uger.

2-Mands levering
Det er muligt at tilkøbe hjælp til 2-mands indbæring, mod merbetaling, dette kan tilkøbes ved kassen.

Kontroller dine møbler
VIGTIGT: Gennemgå ALTID emballagen med chaufføren. Skader vil IKKE blive dækket, hvis der ikke er noteret forbehold eller bemærkninger ved modtagelse

Når du har modtaget dine nye møbler, er det vigtigt at du i forbindelse med modtagelse kigger emballagen efter for skader, før emballagen brydes. Er der mærker eller brud på emballagen, skal du først tage billeder af dem og efterfølgende forsigtigt åbne emballagen det pågældende sted, så det er muligt at se om møblerne har taget skade. Er møblerne beskadiget bør skaderne dokumenteres før møblerne sendes retur. Er skaderne ikke dokumenteret, har vi ikke mulighed for at vide hvornår de givne skader er sket. Alt dokumentation skal sendes til kundeservice hurtigst muligt efter modtagelsen.

Tilgængelighed ved levering
For at sikre en hurtig og gnidningsfri ind- og opbæring af dine nye møbler, forventes det at adgangsforholdene på leveringstidspunktet er ryddet. Vurderes det af fragtmanden ikke tilgængeligt, vil varerne blive leveret til hoveddøren eller efter samtale med Møbel Kompagniet returneret.

Forgæves levering
Er du ikke på adressen i det aftalte leveringstidspunkt, vil fragtmanden tage møblerne med retur og en ny leverings vil blive koordineret. En forgæves levering koster 300,- som tilbageholdes af betalingen hvis ordren i stedet ønskes annulleret, i stedet for genleveret. Det vil også betragtes som en forgæves levering, hvis du ikke giver respons på SMS’en du modtager dagen før leveringen, denne SMS skal være besvaret senest 8.00 dagen for leveringen

Annulleret ordre
Du kan til en hver tid før levering få din ordre annulleret og betaling ophævet, med undtagelse af hvis din ordre er sendt til forsendelse og booking af vores transportører, i sådanne tilfælde vil det blive håndteret som en almindelige retur sag (Se afsnittet med retur- og fortrydelsesret for takster). Det skyldes at fragtmanden har påbegyndt arbejde ift. at booke dig ind på deres ruter rundt i landet

Pakkelevering
Boligartikler diverse stole, sofaborde, mm. leveres som udgangspunkt til nærmeste pakkeshop.

Bortskaffelse
Vores fragtmand kan også bortskaffe dine gamle møbler (Kun svarende til den leverede). Dette tilvælges ved bestilling. Vær opmærksom på at bortskaffelse kun kan tilkøbes med hjælp til – eller fuld indbæring.

Vær opmærksom på at bortskaffelsen betinger at møblerne er demonteret, så de kan læsse i chaufføren bil og fjernes uden problemer. Hvis du er i tvivl om hvor meget demontering er nødvendig, kan du kontakte os her på chatten eller hovednummeret nederst på siden. Hvis ikke møblerne er demonteret ved afhentning, kan chaufføren afvise bortskaffelsen uden kreditering af ydelsen til dig som kunde.

Montering
Er der ønske om montage af dit møbel, kan det tilkøbes ved betaling. Der er kun tale om en lettere montering, det betyder at møbler som skabe, vitriner, kommoder, skænke (generelt møbler der tager lang tid om at samle), ikke er muligt at få monteret.

Emballage
Det er vigtigt at du gemmer emballagen til du ved at dine varer er funktionelle i fuld udstrækning. Hvis emballagen bortskaffes i forbindelse med en eventuel reklamations sag, betragtes dette som en accept på varens stand og vi kan derfor ikke behandle ordren/varen som en reklamation (Uden emballagen har vi ingen mulighed for at vurderer om skaden er sket i din/kundens varetægt, under fragten eller et helt 3. sted)

Ønske om udsat levering
Efter ønske kan vi godt tilbyde at foretage en udsat levering af dine møbler, så vi har dem stående indtil du ønsker dem leveret. Vi trækker dog pengene, når varerne står klar på vores lager eller hos vores distributør.

Fragtskader
Hvis emballage ved levering bærer præg af fejl eller skader, er det meget vigtigt at du modtager godset med forbehold fra chaufføren (Spørg endelig hvis du er i tvivl om hvordan dette foregår) – Da disse skader kan betyde at varen har taget skade. Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer indenfor 7 dage efter, at fejlen er opdaget, vil fragtskaden altid være rettidig.

Skader på indbo
Hvis der opstår skader på indbo ifb. levering, skal det nævnes for chaufføren og herefter dokumenteres med billeder. Hvis det skulle ske at i først bemærker skader efter at chaufføren har forladt adresse, skal det dokumenteres grundigt med billeder og beskrivelse som skal sendes til os via kontakt formularen HER. Skader på indbo, som ikke er adviseret med chaufføren, skal være viderebragt til Møbelkompagniet inden for 24 timer – Hvis ikke dette overholdes, kan Møbelkompagniet ikke holdes ansvarlig for eventuelle skader

Levering til ikke-brofaste øer
Moebelkompagniet.dk kan desværre ikke leverer til ikke-brofaste øer, dog kan levering til nærmeste færgehavn arrangeres.